ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟

يکشنبه 14 دی 1399
16:44
هلیا

به طور گسترده ای فرض می شود که اگر به سرطان مبتلا باشید، در نهایت تمام موهای خود را از دست خواهید داد. اما آیا خود سرطان مقصر ریزش مو است؟ جواب منفی است. آلوپسی یا ریزش مو در نتیجه ثانویه شیمی درمانی و پرتودرمانی اتفاق می افتد. شیمی درمانی و پرتو درمانی به سلولهای سرطانی که به سرعت در حال رشد هستند، در بدن شما حمله می کنند. این درمان همچنین ممکن است به سایر سلول های طبیعی و سریع رشد مانند سلول های ریشه مو حمله کند اما اگر به دنبال راه حلی برای تقویت فولیکول مو هستید خرید قرص تقویت مو از طریق داروخانه آنلاین پیشنهاد می گردد.

اگرچه بسیاری از داروهای شیمی درمانی باعث ریزش مو می شوند اما این افسانه است که تمام بیماران سرطانی تحت درمان با آلوپسی روبرو می شوند. شدت ریزش مو بسته به نوع داروهایی که مصرف می کنید، دوز دارو و دفعات درمان متفاوت خواهد بود. در حالی که بعضی از بیماران فقط نازک شدن مو را به صورت خفیف تجربه می کنند، عده ای دیگر ممکن است عوارض شدیدتری داشته باشند. انواع دیگر درمان مانند اشعه فقط باعث ریزش مو در ناحیه تحت درمان می شود.

شرایطی که می تواند منجر به ریزش مو شوند، عبارتند از:

  • ایجاد تغییرات هورمونی
  • رژیم غذایی نامناسب و کمبود مواد مغذی
  • انواع روش های درمانی از جمله شیمی درمانی و مصرف برخی داروهای خاص
  • انجام انواع جراحی در بخش های مختلف بدن
  • بیماری های مختلف مخصوصا بیماری غده تیروئید


ریزش مو و سرطان!

ریزش مو مربوط به شیمی درمانی معمولاً دو تا چهار هفته پس از شروع درمان شروع می شود. همچنین ممکن است به غیر از پوست سر، مانند ابروها، مژه ها و بدن، ریزش مو نیز داشته باشید. اگر چه هشدار دهنده است، اما غیر معمول نیست که پوست سر شما نرم شود و موهای شما هنگام مسواک زدن و شستن یا خواب از بین برود. اما به یاد داشته باشید که ریزش مو موقتی است. موها معمولاً چند هفته پس از پایان درمان شروع به رشد می کنند که خرید اینترنتی قرص درمان ریزش مو از داروخانه آنلاین نیز موثر است.

آیا می توانم از ریزش مو جلوگیری کنم؟

هیچ راهی تضمینی برای حفظ کامل موهای شما در طول درمان وجود ندارد. چندین روش درمانی مختلف وجود دارد که در جلوگیری از ریزش مو بررسی شده است ، اما هیچ یک از آنها 100 درصد موثر نبوده اند.

کلاه های خنک کننده پوست سر یکی از گزینه هاست. این فرایند شامل قرار دادن یک کلاه مناسب و نزدیک به سر شما برای کاهش جریان خون در پوست سر شما است ، این بدان معنی است که شیمی درمانی کمتر روی موهای شما تأثیر می گذارد. هنگام استفاده از کلاه خنک کننده پوست سر ممکن است حداقل مقداری از موها را حفظ کنید، اما هنوز هم احتمال دارد نازک شدن مو رخ دهد.

شما ممکن است در مورد سایر روش های درمانی مانند ماینوکسیدیل (روگاین)، دارویی که می توانید هنگام شیمی درمانی روی پوست سر خود استفاده کنید، با پزشک خود صحبت کنید. تحقیقات بیشتری برای ادعای قوی این دارو باید انجام شود، اما نشان داده شده است که این دارو به جای جلوگیری از ریزش مو، به طور بالقوه سرعت رشد مو را افزایش می دهد. اگر دچار ریزش مو هستید مصرف و خرید قرص تقویت مو و خرید اینترنتی قرص جلوگیری از ریزش مو از طریق داروخانه آنلاین تهیه کنید.



[ بازدید : 176 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار پزشکی و سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]