تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی

پنجشنبه 15 آبان 1399
11:41
هلیا

علم شروع به پشتیبانی از اثربخشی داروهای طبیعی باستان برای درمان سرماخوردگی و دفع عفونت می‌کند. با پایین آمدن دما و رسیدن زمستان در راه است، یعنی زمان آن رسیده است که داروی سرماخوردگی بدون نسخه را نیز تهیه کنید زیرا فصل آنفلوآنزا فرا رسیده است. اما شاید امسال شما چندان به دنبال خواب آلودگی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا یا طعم شیرین قرص‌های جوشان ویتامین C نباشید. در این صورت، قدرت گیاهان را برای افزایش ایمنی بدن در نظر بگیرید و به شما در دفع عفونت‌ها کمک کند. بله، این روش ساخت جعبه کمک‌های اولیه فصل سرماخوردگی / آنفلوانزا با گیاهان است. داروهای ساخته شده از گیاهان و گیاهان پر از متحدان قدرتمند برای سلامتی و ایمنی بدن شما است که می‌توانید از داروخانه آنلاین نسبت به خرید آنلاین دارو و قرص زینک پلاس اقدام نمایید. در اینجا شش داروی گیاهی برای تقویت پیشگیری یا به عنوان یک کمک کننده برای جلوگیری از سرما خوردگی را به شما معرفی می‌کنید.

آپلود عکس



5 داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما همزمان با شروع فصل آنفولانزا


1.زنجبیل

بله، زنجبیل ناراحتی معده را تسکین می‌دهد، اما برای تقویت ایمنی کلی شما در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا نیز عالی است. این گیاه پرکاربرد (که ضد میکروبی، آنتی بیوتیک و ضد التهاب نشان داده شده است) آتش طبیعی خود را به کاربردهای مختلفی اعطا می‌کند - در صورت احساس چربی، یک چای زنجبیل را بنوشید، به یک نوشیدنی زنجبیل بروید.، یا فقط زنجبیل بیشتری به غذاهای خود اضافه کنید. مصرف آن در پخت و پز و داروهای درمانی بسیار ایمن است، اما افراد باردار نباید بیش از 2 گرم زنجبیل خشک در روز مصرف کنند.

2.سیر

قدرت سیر فراتر از خوشمزه شدن طعم غذا است. تصور بر این است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و اثر گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد، اگرچه مطالعات بی نتیجه هستند. استفاده از سیر واقعاً آسان است - هر روز آن را بخورید تا احساس درجه یک کنید. میزان مصرف سیر خود را در هنگام بیماری نیز افزایش دهید. یک سوپ فوق العاده پر زرق و برق درست کنید (از آبگوشت استخوان هم صرفه جویی نکنید)، چند حبه سیر خام بخورید، یک پیاز سیر را تفت دهید یا آن را درون یک ظرف عسل قرار دهید و بگذارید چند هفته بماند تا دم بکشد. دوزهای غذایی سیر کاملاً بی خطر هستند. مصرف مقدار کافی برای آسیب رساندن به شما دشوار است، اما اگر از داروهای ضد لخته استفاده می‌کنید، احتیاط کنید. (و اگر دیدید که بالای گراز با سیر خام نیز بالا می‌روید، مسواک بزنید!)

آپلود عکس

3. محلول سیر آتش

این مایع شدید، که بعضاً Master Tonic نیز نامیده می‌شود، در بهترین حالت داروی آشپزخانه است: مخلوط شدیدی از سیر، زنجبیل، پیاز، ترب کوهی و فلفل تند (به علاوه هر تعداد مواد تقویت کننده ایمنی دیگر مانند زردچوبه یا مواد خوش طعم مانند لیمو یا رزماری) در سرکه سیب ترشی جات.شربت آتش از طریق قدرت مشترک این گیاهان پاک کننده سینوس، گرم کننده، ضد عفونت - به علاوه یک افزایش اضافی از سرکه تخمیر شده، حاصل می‌شود. و بله، این دم کرده ایمنی (در یک روش خوب!) در حال کاهش خواهد بود. تهیه آن بسیار آسان است، بنابراین هر شب یک دسته را بریزید و آن را روی سالاد خود بریزید، آن را روی برنج یا کینوا بپاشید یا وقتی احساس سرما می‌کنید، یک عکس بگیرید. اگر صنایع دستی مربا شما نیست، باید بتوانید مقداری را از یک گیاه داروی محلی یا یک فروشگاه مواد غذایی طبیعی پیدا کنید. اگر دچار ریفلاکس اسید یا سابقه زخم معده هستید، از آن دور کنید.

4 .آداپتوژن ها

احتمالاً در چند سال گذشته این کلمه کلیدی جهان سلامتی را شنیده‌اید - adaptogens - اما معنی آن دقیقاً مشخص نیست. اساساً، آداپتوژن ها گیاهان درمانی هستند که از بدن در مبارزه و سازگاری با استرس پشتیبانی می‌کنند. کوربت می‌گوید، یا در مواقع استرس شدید، مسافرت یا قرار گرفتن در معرض بیشتر عوامل بیماری زا (به جای نگهداری یا پیشگیری هر روز)، استفاده از آنها برای افرادی که اغلب بیمار می‌شوند بسیار مناسب است.

آپلود عکس

5. خرید قرص زینک و مکمل های دارویی

امروزه در ایران و جهان داروخانه آنلاین بسیاری وجود دارد که انواع مکمل‌های گیاهی بسیاری را به فروش می‌گذارند شما می‌توانید با خرید آنلاین از این فروشگاه‌ها انواع خرید مکمل دارویی بسیاری را خریداری کنید. افرادی که ناراحتی معده یا گوارشی دارند بهتر است به جای مصرف قرص و مکمل جهت تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت و سرماخوردگی این پنج روشی را که در ادامه توضیح خواهیم داد را انجام دهند .

  1. هیدراته ماندن: از آنجایی که بدن ما با فعالیت زیاد و تعرق مقداری آب از دست می‌دهد لذا بهتر است که همواره آب بنوشیم زیرا یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با بیماری مصرف حداقل 8 لیوان آب است.
  2. خواب کافی و مناسب: یکی دیگر از روش‌های افزایش تقویت بدن خواب کافی در طی یک روز است زیرا کمبود خواب آسیب جبران ناپذیری بر بدن وارد می‌کند.
  3. کاهش استرس: دور ماندن از استرس و فشار هم تأثیر بسزایی در افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن دارد زیرا هر چه فشار و استرس بدن زیاد باشد بدن در مقابل ویروس و میکروب آسیب پذیر تر بوده و جذب بیماری سریع‌تر رخ خواهد داد.
  4. ورزش منظم: فعالیت بدنی فقط برای عضله سازی و کمک به تنش زدایی نیست بلکه بخشی مهمی از سالم بودن و حمایت از سیستم ایمنی سالم است. یکی از راه های ورزش ممکن است باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شود، این است که گردش خون شما افزایش می یابد و سلول های ایمنی و سایر مولکول های ضد عفونت به راحتی می توانند در سراسر بدن حرکت کنند. در واقع، مطالعات نشان داده است که انجام هر روز کمتر از 30 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید به تحریک سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. این بدان معناست که تمرکز روی تحرک و ورزش منظم بسیار مهم است.
  5. رژیم غذایی سالم: داشتن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و سبزیجات و میوه‌ها منجربه افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

مبع:scmp


[ بازدید : 194 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار پزشکی و سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]